ACTUALITAT

XIQUET MATA A UN MESTRE

Un nen amb un brot psicòtic mata un professor a l'institut
L'alumne de 13 anys de l'institut Joan Fuster de Barcelona que aquest dilluns presumptament va matar a un professor podria ingressar en un centre de menors durant dos o tres anys per acabar l'ESO amb "recursos especialitzats" i a través d'un règim flexible a estudiar, ha assenyalat la consellera d'Ensenyament de la Generalitat, Irene Rigau.
Sembla que l'Hospital Sant Joan de Déu confirma que va patir un brot psicòtic ", ha dit Rigau, que ha indicat que el menor no veia els agredits i va actuar imbuït per un rampell inexplicable.
El noi, segons va relatar, sentia veus. Igual que en altres ocasions. Igual que la nit anterior. Però cada vegada més forts. El menor va poder patir un transtorn mental producte d'un "brot psicòtic".
Els crits es van sentir per tot l'institut. Els professors van començar a sortir de les aules on havien començat a fer classe. Ningú sabia el que estava passant. M. va sortir de la classe corrent i es va dirigir al pis superior, on hi havia més aules. Al passadís es va topar amb Abel Martínez, de 35 anys, un professor de Ciències Socials de Lleida que portava només dues setmanes a l'institut i que havia sortit de la seva classe per l'enrenou. El nen li va clavar una punyalada amb el ganivet de muntanya. El va clavar al tòrax i va acabar amb la seva vida. Un altre alumne i una altra docent van resultar ferits. El noi, segons va relatar, sentia veus. Igual que en altres ocasions. Igual que la nit anterior. Però cada vegada més forts. Fonts judicials i la consellerad'Ensenyament, Irene Rigau, van apuntar que el menor va poder patir un transtorn mental producte d'un "brot psicòtic".
M., després d'apunyalar al docent, no va fugir del lloc. Es va refugiar en una aula, just davant del lloc on jeia el professor, va treure l'ampolla de cervesa amb la qual havia fabricat el còctel molotov i va posar la metxa. Però no va tenir temps de encendre-la. El professor d'educació física, que també és psicòleg, va arribar allà i poc a poc va anar tranquil·litzant al noi, fins que aquest es va abraçar a ell. Els Mossos d'Esquadra, que van ser alertats per alumnes i professors, es van presentar als pocs minuts i van retenir el nen. En ser menor de 14 anys és inimputable i no pot ser detingut ni jutjat, pel que va ser posat a disposició de la Direcció General d'Atenció a la Infància de la Generalitat. Els pares, avisats pel centre i molt vinculats a l'associació de mares i pares, es van presentar a l'institut, encara que van romandre en una sala a part. Els agents van traslladar a M. a l'hospital Sant Joan de Déu, on va ser sotmès a un examen mèdic ia una valoració del seu estat psiquiàtric i psicològic. La Fiscalia de Menors ha obert un expedient de protecció, però qui ha de decidir sobre el noi serà l'Administració, que té potestat per a això. Fonts judicials van dir que el més possible és que el nen ingressi en el servei de psiquiatria d'un centre de protecció de menors.
Coses rares
Fonts de la investigació van dir ahir que el menor va reconèixer després de ser retingut que li havien diagnosticat fa un any una esquizofrènia, i que des de llavors es medicava. A l'institut, ningú sabia res d'això. Els seus companys de classe només el descriuen com un nen que «feia coses rares» i que tenia debilitat per la vida militar. Sense anar més lluny, ahir portava a la mà la jaqueta de tipus militar que sempre es posava, i per la qual sentia una gran estima. Les mateixes fonts han indicat que al pupitre que habitualment utilitzava el Sr. havia dibuixos de símbols nazis, tot i que no li van donar més importància, ja que desconeixen si els havia pintat ell.
Els Mossos han pogut comprovar que la ballesta que portava el menor disposava de regulador per disparar i estava «tunejada», encara que no era un artefacte elaborat a casa, sinó un model comercial modificat per poder disparar objectes diferents a una saeta. Els investigadors sospiten que les fletxes que disparava el nen si eren casolanes, i que podria haver utilitzat el dispositiu per disparar bolígrafs.
El ganivet de muntanya era de dimensions considerables, i el còctel molotov, molt rudimentari. Els investigadors no descarten que el noi hagués consultat a internet com fabricar un artefacte d'aquestes característiques. Fonts judicials van detallar a aquest diari que estava previst registrar l'habitatge dels pares per buscar proves sobre les intencions de M., així com pistes de com havia planejat l'atac. Els mossos han fet fotos, empremtes i han recollit dades dins de l'institut. Els alumnes que han estat testimonis de l'assalt van declarar davant dels seus pares, com és preceptiu.




TERRATRÈMOL A NEPAL

Segueix aumentant el número de morts pel terremot de 7,8 graus d' intensitad a Nepal del passat dissabte. Segons fonts policials del país, el número de morts ja supera els 4300 i els 8000 ferits. El supervivents han havut de refugiar-se en campaments, els quals han tingut la mala sort que des de el diumenge la pluja està present. A part la zona està incomunicada, ja que un segon  terratrèmol i la intensa pluja han fet que els aeroports no puguen manar avions per tal de rescatar a la gent, i la ona de Internet i cobertura s' ha perdut. De moment tot són tragèdies a la zona muntanyosa de Nepal.






Evacuat un ferri que feia la ruta Palma-València amb 170 passatgers

Equips de Salvament Marítim han evacuat  a alta mar un ferri amb uns 170 passatgers, a causa d'un incendi a unes 18 milles a l'oest de Mallorca. Es tracta d'una embarcació mixta de la companyia Trasmediterránea Acciona, que havia salpat abans del migdia des del port de Palma amb destinació a València. Tres membres de la tripulació, amb ferides lleus i intoxicats per fum, han estat traslladats a l'hospital de Son Espases en un helicòpter.

L'incendi s'hauria originat a la sala de màquines o en els cellers que ocupen els vehicles rodats i tràilers, segons fonts de la investigació. 
Ferry Trasmediterránea

Xile: Adverteixen que el volcà CABULCO seguix inestable

Aparentment en calma, però encara inestable: aquesta és la millor manera de descriure l'estat del volcà Calbuco, al sud de Xile, que va fer erupció dues vegades la setmana passada.  Llegiu: Alerta vermella a Xile per la sorprenent erupció del volcà Calbuco Les autoritats xilenes van advertir sobre la possibilitat de noves erupcions i més alertar sobre el risc d'esllavissades per causa de les pluges anunciades per a les properes jornades. Aprofitant l'actual moment de calma, però, la majoria dels aeroports de Xile i la veïna Argentina -que havien suspès operacions per causa de les tones de cendra volcànica expulsada pel volcán- van reprendre la seva activitat.  Llegiu: El volcà Calbuco provoca la cancel·lació de nombrosos vols Es calcula que, fins al moment, el Calbuco ha expulsat uns 210 milions de metres cúbics de cendra, cobrint les zones limítrofes de pols tan fi que sembla talc o farina. Més de 6.000 persones van haver de ser evacuades després de la seva erupció

Aparentemente en calma, pero todavía inestable: esta es la mejor manera de describir el estado del volcán Calbuco, en el sur de Chile, que hizo erupción dos veces la semana pasada.

Limpiando la ceniza del volcán Calbuco

 València es fa amb un fragment del telescopi Hubble

La Universitat de València aconsegueix el segon lloc en el concurs organitzat per la NASA, que commemora el 25è aniversari del llançament del telescopi

2015.04.28 | 14:00Un tros del telescopi Hubble per ValenciaPlayValència es fa amb un fragment del telescopi Hubble Vídeo: Conec Magazine València es fa amb un fragment del telescopi HubbleValència es fa amb un fragment del telescopi HubbleMés vídeosUn tros del telescopi Hubble per a ValènciaLEVANTE-EMV.COM L'Observatori Astronòmic de la Universitat de València ha aconseguit un fragment del telescopi espacial Hubble, portat a la Terra des de l'espai durant la primera missió de manteniment i reparació del famós telescopi, el 1993. Es tracta del premi que el Observatori ha guanyat per quedar en segon lloc en el concurs 'Ode to Hubble' organitzat per l'ESA i la NASA per celebrar el 25 aniversari del llançament del telescopi espacial Hubble. L'Observatori va participar amb el vídeo titulat 'Hubble's Time Machine'.El primer premi l'ha obtingut el vídeo 'bariònica' de la gaditana Desiré d'Palau per un treball de fotografia i vídeo de gran bellesa inspirat en les imatges del cosmos captades pel Hubble combinant-les amb imatges del nostre planeta i de formes humanes.El vídeo finalista de l'Observatori és un treball en el qual s'explica el significat del corriment roent de la llum a causa de l'expansió de l'Univers, com a tribut a l'astrònom que la va descobrir, Edwin Hubble. També es mostra que els telescopis són màquines del temps, ja que en capturar la llum, que viatja a velocitat finita, procedent d'objectes molt llunyans, els veiem com eren fa milions d'anys, en èpoques en què la vida a la Terra era molt diferent o en què ni tan sols existia el nostre planeta. Tant en la narració com en alguna seqüència del vídeo es fa un homenatge a Carl Sagan, en recordar idees o frases que evoquen la seva famosa sèrie documental Cosmos.Vicent J. Martínez és el director científic i autor de la història, Javier Diez és el director del vídeo i ha realitzat les animacions artístiques en 3D. El guió, la selecció d'imatges i les idees per al muntatge s'han elaborat en equip a l'Observatori per Vicent J. Martínez, Fernando J. Ballesteros, Amelia Ortiz Gil i Alberto Fernández Soto.El vídeo va passar una primera selecció duta a terme per votació popular a través de les xarxes socials. Els sis vídeos més votats, entre els quals es trobava el de l'Observatori Astronòmic de la Universitat en la categoria de majors de 25 anys, han estat jutjats per un panell d'experts que ha triat els vídeos guanyadors basant-se en la precisió del contingut científic, el seu capacitat per enganxar a l'espectador, el seu caràcter innovador, la qualitat artística del seu contingut i de la presentació, l'originalitat des de la qual s'aborda el tema i la seva qualitat tècnica.El premi per l'Observatori és el llibre 'The Universe through the Eyes of Hubble', així com una peça d'un panell solar de l'Hubble, panell que va ser reemplaçat en 1993.L'Observatori Astronòmic de la Universitat col·locarà el premi a les dependències de l'Aula del Cel i Museu de l'Observatori, pel qual passen prop de 3000 estudiants d'educació primària, secundària i batxillerat anualment, de manera que serveixi d'inspiració per a nous astrònoms.

 
Valencia se hace con un fragmento del telescopio Hubble





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada