XIQUET MATA A UN MESTRE
Un nen amb un brot psicòtic mata un professor a l'institut
L'alumne de 13 anys de l'institut Joan Fuster de Barcelona que aquest dilluns presumptament va matar a un professor podria ingressar en un centre de menors durant dos o tres anys per acabar l'ESO amb "recursos especialitzats" i a través d'un règim flexible a estudiar, ha assenyalat la consellera d'Ensenyament de la Generalitat, Irene Rigau.
Sembla que l'Hospital Sant Joan de Déu confirma que va patir un brot psicòtic ", ha dit Rigau, que ha indicat que el menor no veia els agredits i va actuar imbuït per un rampell inexplicable.
El noi, segons va relatar, sentia veus. Igual que en altres ocasions. Igual que la nit anterior. Però cada vegada més forts. El menor va poder patir un transtorn mental producte d'un "brot psicòtic".
Els crits es van sentir per tot l'institut. Els professors van començar a sortir de les aules on havien començat a fer classe. Ningú sabia el que estava passant. M. va sortir de la classe corrent i es va dirigir al pis superior, on hi havia més aules. Al passadís es va topar amb Abel Martínez, de 35 anys, un professor de Ciències Socials de Lleida que portava només dues setmanes a l'institut i que havia sortit de la seva classe per l'enrenou. El nen li va clavar una punyalada amb el ganivet de muntanya. El va clavar al tòrax i va acabar amb la seva vida. Un altre alumne i una altra docent van resultar ferits. El noi, segons va relatar, sentia veus. Igual que en altres ocasions. Igual que la nit anterior. Però cada vegada més forts. Fonts judicials i la consellerad'Ensenyament, Irene Rigau, van apuntar que el menor va poder patir un transtorn mental producte d'un "brot psicòtic".
M., després d'apunyalar al docent, no va fugir del lloc. Es va refugiar en una aula, just davant del lloc on jeia el professor, va treure l'ampolla de cervesa amb la qual havia fabricat el còctel molotov i va posar la metxa. Però no va tenir temps de encendre-la. El professor d'educació física, que també és psicòleg, va arribar allà i poc a poc va anar tranquil·litzant al noi, fins que aquest es va abraçar a ell. Els Mossos d'Esquadra, que van ser alertats per alumnes i professors, es van presentar als pocs minuts i van retenir el nen. En ser menor de 14 anys és inimputable i no pot ser detingut ni jutjat, pel que va ser posat a disposició de la Direcció General d'Atenció a la Infància de la Generalitat. Els pares, avisats pel centre i molt vinculats a l'associació de mares i pares, es van presentar a l'institut, encara que van romandre en una sala a part. Els agents van traslladar a M. a l'hospital Sant Joan de Déu, on va ser sotmès a un examen mèdic ia una valoració del seu estat psiquiàtric i psicològic. La Fiscalia de Menors ha obert un expedient de protecció, però qui ha de decidir sobre el noi serà l'Administració, que té potestat per a això. Fonts judicials van dir que el més possible és que el nen ingressi en el servei de psiquiatria d'un centre de protecció de menors.
Coses rares
Fonts de la investigació van dir ahir que el menor va reconèixer després de ser retingut que li havien diagnosticat fa un any una esquizofrènia, i que des de llavors es medicava. A l'institut, ningú sabia res d'això. Els seus companys de classe només el descriuen com un nen que «feia coses rares» i que tenia debilitat per la vida militar. Sense anar més lluny, ahir portava a la mà la jaqueta de tipus militar que sempre es posava, i per la qual sentia una gran estima. Les mateixes fonts han indicat que al pupitre que habitualment utilitzava el Sr. havia dibuixos de símbols nazis, tot i que no li van donar més importància, ja que desconeixen si els havia pintat ell.
Els Mossos han pogut comprovar que la ballesta que portava el menor disposava de regulador per disparar i estava «tunejada», encara que no era un artefacte elaborat a casa, sinó un model comercial modificat per poder disparar objectes diferents a una saeta. Els investigadors sospiten que les fletxes que disparava el nen si eren casolanes, i que podria haver utilitzat el dispositiu per disparar bolígrafs.
El ganivet de muntanya era de dimensions considerables, i el còctel molotov, molt rudimentari. Els investigadors no descarten que el noi hagués consultat a internet com fabricar un artefacte d'aquestes característiques. Fonts judicials van detallar a aquest diari que estava previst registrar l'habitatge dels pares per buscar proves sobre les intencions de M., així com pistes de com havia planejat l'atac. Els mossos han fet fotos, empremtes i han recollit dades dins de l'institut. Els alumnes que han estat testimonis de l'assalt van declarar davant dels seus pares, com és preceptiu.
TERRATRÈMOL A NEPAL
Segueix aumentant el número de morts pel terremot de 7,8 graus d' intensitad a Nepal del passat dissabte. Segons fonts policials del país, el número de morts ja supera els 4300 i els 8000 ferits. El supervivents han havut de refugiar-se en campaments, els quals han tingut la mala sort que des de el diumenge la pluja està present. A part la zona està incomunicada, ja que un segon terratrèmol i la intensa pluja han fet que els aeroports no puguen manar avions per tal de rescatar a la gent, i la ona de Internet i cobertura s' ha perdut. De moment tot són tragèdies a la zona muntanyosa de Nepal.
Evacuat un ferri que feia la ruta Palma-València amb 170 passatgers
Equips de Salvament Marítim han evacuat a alta mar un ferri amb uns 170 passatgers, a causa d'un incendi a unes 18 milles a l'oest de Mallorca. Es tracta d'una embarcació mixta de la companyia Trasmediterránea Acciona, que havia salpat abans del migdia des del port de Palma amb destinació a València. Tres membres de la tripulació, amb ferides lleus i intoxicats per fum, han estat traslladats a l'hospital de Son Espases en un helicòpter.
L'incendi s'hauria originat a la sala de màquines o en els cellers que ocupen els vehicles rodats i tràilers, segons fonts de la investigació.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada